Alla inlägg under januari 2011

Av nina - 28 januari 2011 09:29

yes, æntligen fredag!!!!!!!!!!

det innebær att efter jobbet tar jag, E och helen bilen mot åmotfors før att hælsa på kusiner, moster och kusinbarn :-) på søndag åker vi också till karlstad en snabbis, vilket ska bli kul.


nu sitter jag på jobbet, inga kunder och hær ær det tyst som natten. sitter och æter lite chokladbollar och dricker juice inne på lagret. idag kommer tiden gå sakta, det kænner jag på mig ..

Av nina - 26 januari 2011 13:25

jag læste precis elin's blogg (jagochbebismagen.blogg.se) dær hon har hittat hur mycket bra saker som helst på ebay .. vilken grej! hon hade rætt! jag brukar inte vara inne dær, men nu kan jag inte bestæmma mig før allt jag måste køpa. TACK elin, hihi   

Av nina - 26 januari 2011 09:50

hostan och min førkylning ger sig inte i førsta taget.  tror att alla ær lite halvsjuka nu under januari .. typiskt.


igår spenderade jag och E eftermiddagen efter jobbet på IKEA. vi hade fått presentkort ifrån hans førældrar i julklapp, så vi var sugna på att inhandla lite nytt. det blev en ny blomma, væggdekoration, ljus, ænnu mer ljus, två kuddar till soffan och lite småsaker. nu ær det bara den stora tavlan vi ska køpa, men den får vænta tills mamma kommer hit :-)


førmodligen kommer mamma, lillasyster och mamma's pojkvæn hit nær VM børjar uppe i holmenkollen sista veckan i februari/børjan av mars, det ska bli vældigt trevligt.


nu ska jag fortsætta jobba.

ikvæll blir det bio med E, therese och kusin, fint!


N

Av nina - 19 januari 2011 18:39

gah, håller på att få ett utbrott snart på min huvudvärk. men går bannemig inte över. det har sprängt och pulserat tamigfan hela dagen, utan resultat när jag proppat i mig både panodil och paracet :-(

på tal om ingenting så har jag sån stor lust att måla om i lägenheten. nu är alla väggar vita och jag skulle mer än gärna få till nån snygg fondvägg inne i sovrummet eller vardagsrummet. jävla synd att vi hyr den och inte får göra om något, annars hade jag kladdat lite med färgen redan idag.


bara 2 jobbdagar kvar innan helg. min hosta ger sig inte heller så den här helgen ska jag ta det lungt .. tur att baby gör mig sällskap både fredag och lördag förhoppningsvis. på söndag kommer pappa hit och ska sova några nätter innan han ska iväg och jobba på tisdag, ska bli trevligt, inte så ofta han är här och hälsar på. kanske ska bjuda på söndagsmat? lövbiff, pommes och bearnesås? ;-)


just det, nästa helg bär det av till "skogen" fredag-söndag. jag och E ska hälsa på kusin och kusinbarn som ska ha lite födelsedagskalas :-) myspys.


nu ska jag försöka få iväg E från tv-spelet, ta ett ryck i lägenheten, plocka in en disk, en tvätt, bädda rent i sängen, gå ner i källaren med julsakerna ... ja, storstädning kan man nog säga.



  



ha en underbar kväll allihopa

puss och kram N


Av nina - 14 januari 2011 14:12

jiiiiiha, då ær det bara 2 timmar kvar tills man slutar jobbet och får ta HELG. hur skønt som helst. ska møta upp sandra som ska stanna hær ænda till søndag :-D så ni i oslo, imorgon ballar vi ur, right?

Av nina - 13 januari 2011 10:21

ja .. då var det en ny dag på jobbet med nya møjligheter. inte før att det finns så mycket møjligheter hær, mer æn att jobba med samma sak varje dag. butikjobb ær vældigt kul nær man får træffa nya mænniskor om inte annat :-)

nu ska jag snart ha lunch.


sen i eftermiddag ska jag hem till E, laga mat, stæda det sista och kanske få besøk av kusinvitamin en stund :-)

imorgon kommer sandra med stort S .. kommer bli jævligt kul. fredagskos med andra ord, jiiiiiiha

Av nina - 12 januari 2011 23:05

här är mitt resultat på pajen jag gjorde förut.

  

Av nina - 12 januari 2011 22:25

idag har jag spenderat lite tid i köket, inte för att städa upp, diska eller laga mat, utan för att baka. jag testade mamma's superdupergoda recept på ost, skinka och broccoli paj :-) det blev väldigt lyckat, men självklart så blir aldrig något man lagar godare än mamma's mat, bullar, kakor, what so ever.


E vågade till och med smaka ... WOW!

vi har även suttit på hemsidan kims.no (norska chips) där vi har gjort en egen chipspåse som vi är med och tävlar om nu. man kan vinna hela 100.000 .. wihoahieohie. så rösta gärna på våran "partysvensk-påse" :)


här är länken;

http://kims.no/kampanjer/smakenavdinfredag/#/home


nu ska vi plocka undan lite innan vi ska lägga oss. det är bra att somna tidigt så man orkar upp kl 06.00 varje morgon, blä ..


godnatt på er

Presentation


välkomna till lilla mig :-) nina, 22 år som sedan ca 2 år tillbaka bor i oslo med min pojkvän. jag bloggar om saker jag tycker om, inte vad andra gillar. här får ni chans att läsa om allt mellan himmel och jord. relationer, shopping, mode, skönhet, tankar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards