Alla inlägg under mars 2011

Av nina - 24 mars 2011 14:36

ja, då var man tillbaka till mitt andra hem, sjukhuset. åkte hit igår morse för att kolla på halsen eftersom jag hade en sån smärta och det första läkaren säger är att jag måste läggas in. KAN vara för att jag inte har ätit en enda matbit sen förra måndagen, bara druckit vatten och gått ner 7 kg på en vecka ... ingen näring i kroppen nej. så nu har jag luggit med dropp hela natten.


pappa kom och hälsade på mig en sväng imorse, tog en tur ner med rullstolen till cafeterian, köpte trisslotter, aftonbladet och bullar till lillsyrran när hon kommer sen .. 


nu ska jag försöka tvätta håret och sen beställa in lite dvd filmer så jag har något att göra ikväll. tar mer än gärna emot besök så för er som vill hålla mig sällskap så kan ni höra av er :-) nytt svenskt nummer; 0727389510


brist på vänner? svar ja.


puss på er sötisar

Av nina - 22 mars 2011 14:02

idag är jag en stolt storasyster. lillasyster har fått praktikplats på nöjesfabriken på restaurangavdelningen i 6 veckor *happy face* .. grattis :-)


nu ska jag snart hämta mamma som är och fikar hos en barndomskompis, sen iväg till sjukhuset för att hälsa på farfar och även ta en tur till mormor och morfar, saknar dom så!


bjuder även på den här låten som en lite söting sjunger, lyssna och njut.


kram på er finisar :)

Av nina - 20 mars 2011 19:45

det har ju börjat ett nytt program på kanal 3 som heter världens bästa hotell .. jag och mamma har suttit här och småfnissat under hela programmet. man kan ju inte låta bli att älska de förståndshandikappade som är med, de är ju hur goa som helst och man blir ju så glad! det här är verkligen ett sevärt program :-)


kom hit med bussen runt 16.00 och när vi kom innanför dörren somnade jag direkt i soffan. febern har kommit tillbaka och mår jag inte bättre imorgon får mamma ringa till öron/näsa/hals avdelningen och fråga om det verkligen ska vara såhär. 4 dagar högst skulle jag ha ont, men inga mediciner hjälper och jag får bara ondare och ondare för varje dag som går :( försöker få i mig lite glass, men det är svårt eftersom halsen är så svullen .. nu inväntar jag solsidan och big brother, sen blir det nog sängen för mig.


lillasyster, vart är du? kom hem, jag vill kramas! 

Av nina - 20 mars 2011 10:19

måste bara rekomendera den här ... filmen heter "the next three days" och är en kriminaldrama.


handling: john brennans perfekta familjeliv slås i spillror när hans fru blir dömd till fängelse för mord. efter flera år och överklaganden är john fortfarande övertygad om att hon är oskyldig och utarbetar en farlig plan för att frita henne. 


 

Av nina - 20 mars 2011 09:49

godmorgon gullisar :)


vaknade 09.30 och det är skinande sol ute, hur underbart är inte det? går inte att beskriva hur mycket piggare man blir när det är så fint väder .. nu kan man verkligen säga att våren har kommit, eller hur?


jag hoppar in i duschen, packar väskan och beger mig mot karlstad om några timmar, ska bli skönt att få vila upp sig de sista dagarna hemma hos mamma faktiskt och även få träffa lillsyrran. börjar bli riktigt rastlös av att bara ligga hemma och äta de här jävla medicinerna dag ut och dag in .. jag vill jobba!


om min röst är bättre i eftermiddag än nu, så ska jag försöka med ett videoinlägg när jag kommit fram .. spännande ;-)


puss och kram

Av nina - 19 mars 2011 19:57

har man opererat sig i halsen och inte kan äta vanlig mat så får man njuta av den goda bebismaten .. spaghetti och köttfärssås på burk, nam nam :D

Av nina - 19 mars 2011 11:06

idag har jag haft en helvetesnatt .. E har snarkat i princip hela tiden och det är bland det värsta jag vet. nu vaknade jag för inte så längesen och fick direkt ta smärtstillande tablett eftersom halsen svullnar och jag inte kan prata på morgonen ..


gårdagen var helt ok, fick i mig lite lax och så såg vi på två filmer som mamma rekomenderade, mysig fredag med andra ord :-)


idag är det skinande sol och eftersom läkaren sa att efter en vecka så kan jag börja gå ut och gå lite smått passar det ju utmärkt att ta en promenad i det fina vårvädret idag, right?


imorgon följer jag nog med mamma till karlstad i några dagar, kan lika gärna ligga och vila där känner jag, så får jag träffa lillasyster och pappa lite också. ska även hämta ut nya linser, byta bank och lite småsaker ..


ha en fin lördag

kram på er

Av nina - 18 mars 2011 20:18

har fått lite frågor angående receptet på pajen jag gjorde, så här har ni :-)


det här behöver ni:

mjöl

margarin

vatten

skinka, ost, broccoli, lök, eller vad man vill ha på
3 ägg
grädde

mjölk

vitpeppar

salt


1. blanda vatten, mjöl och margarin till en deg i en form (exakt mått hittar ni på internet, bara sök på pajdeg)

2. tryck ut degen i en form och grädda i ugnen på 175 grader i ca 10 min

3. ta ut formen och lägg på det ni vill ha (ex. ost, skinka och broccoli)

4. vispa 3 ägg, 3 dl grädde och 3 dl mjölk i en bunke och blanda noga

5. häll över blandningen i formen med lite salt och vitpeppar

6. grädda i ugnen i 30-40 minuter på 175 grader tills pajen har fått färg

7. låt stå i någon minut och servera


gott tillsammans med lite sallad och gräddfil


LYCKA TILL :)

Presentation


välkomna till lilla mig :-) nina, 22 år som sedan ca 2 år tillbaka bor i oslo med min pojkvän. jag bloggar om saker jag tycker om, inte vad andra gillar. här får ni chans att läsa om allt mellan himmel och jord. relationer, shopping, mode, skönhet, tankar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards