Alla inlägg under februari 2011

Av nina - 19 februari 2011 14:44

bästa serien någonsin är one tree hill. jag har tittat på varje avsnitt från säsong ett, inte missat ett enda och nu är det avsnitt femton på säsong åtta som är igång .. jag vill aldrig att det ska ta slut! kan knappt vänta tills på onsdag när avsnitt sexton kommer :)


idag vaknade jag och älskling kl 13.05  som är rekord nu på ett par veckor. iofs var vi ute och träffade E's arbetskamrater igår en stund och var helt slut när vi kom hem. det tar på krafterna att gå upp 06.00 varje dag, så det är klart att vi är trötta och slitna på kvällarna ..


ikväll ska vi förmodligen en sväng till J på kalas. tror inte på någon större utgång, men ska försöka träffa hanna iallafall :)


nu ska vi ta tag i matlagningen - det blir lasagne!!!!!!! yey

Av nina - 17 februari 2011 20:06

mina rosa, fina rosor jag fick av E på alla hjärtans dag har i princip redan vissnat. jag som har jobbat i blomsterbutik, speciellt med inneplantor/rosor lär ju kunna rädda dom, men nej nej ... :(

Av nina - 16 februari 2011 19:19

det här är egentligen ett hemligt recept, men eftersom jag är så snäll så delar jag med mig till er mina fina läsare ;-)

 

recept på baconlindad kyckling med råstekt potatis och persillesås:


(för 2-3 personer)

det här behöver du:

ca 8-9 potatisar, mellanstora

2 formar

tinade kycklingfileér (1-2 per person)
3 baconpaket

all-around krydda
salt
peppar
matgrädde

gör såhär:

1. börja med att skölja av och skala potatisen

2. hacka i tunna bitar och lägg i en form (lättast med glasformar så slipper potatisbitarna bränna fast)

3. häll olja/grädde, salt, peppar och all-around krydda på och blanda ihop
4. lägg kycklingfileérna i en större glasform eller på en plåt
5. strö över salt, citronpeppar och linda sen bacon runt kycklingen
6. sätt in i ugnen på 225'C i ca 40-45 min


     



sås:

gräddfil blandat med persillekrydda


(är kycklingen djupfryst så kan du låta det vara inne i ugnen i ungefär en timme så man är säker på att kycklingen är rejält ugnsgrillad.

man kan ha inne båda formarna samtidigt, men se till att röra om lite då och då i potatisen så det inte bränner fast eller är hårt i mitten)


såhär blev mitt resultat:


  


lycka till :)

bon apetit

Av nina - 16 februari 2011 15:45

snöstormen bara fortsätter och fortsätter .. att det aldrig kan bli vår någon gång? vid 19 tiden ikväll kommer pappa hit och sover en natt innan han ska åka vidare mot sverige .. tänkte jag skulle bjuda E och pappsen på baconlindad kyckling, råstekt potatis i ugn och gräddfilsröra. smaskens! en bra middag :D





recept kommer om en liten stund :-)  

Av nina - 16 februari 2011 10:16

jag och E har funderat en stund på att skaffa lite väggtexter, men vi har så olika tankar och ideér om vad vi vill ha .. jag är mer för kärlekstexter, korta citat eller liknande, medans han vill ha något helt annat. vi har nyligen handlat väggdekoration från IKEA med blommor, som vi har satt upp i köket. vi tänkte även ha "välkommen" med text neråt i hallen, men så kommer vi till sovrummet och vardagsrummet där vi vill ha något också. jag personligen tycker inte att det är fint med för mycket väggtext/väggdekoration i alla rum heller, men om någon av er läsare har tips på bra citat, text, meningar eller något annat man kan ha i sovrummet eller vardagsrummet så släng gärna in en kommentar :-)

Av nina - 15 februari 2011 21:10

åh, jag längtar så fruktansvärt mycket efter sommaren nu! jag längtar till alla mysiga utekvällar på altanen, vitt vin, jordgubbar, kräftskivor, midsommar, alla fina nya sommarkläder, iskall öl, grillning, utflykter, båtresor, roadtrip .. och våra underbara utemöbler såklart :-)


  

Av nina - 15 februari 2011 21:01

fan, är trött på att jag alltid ska bli sjuk mitt i vintern. idag har jag rent ut sagt mått som ett helvete, om man kan säga så. spyan har varit i halsen på mig hela dagen och jag känner verkligen att sjuk, det är det sista jag vill eller kan bli nu. håller tummarna för att jag mår bättre imorgon.


nystädad lägenhet är iallafall ett litet plus i kanten en iskall tisdag som denna ..


      


kram på er

Av nina - 14 februari 2011 19:09

ja, jag är romantisk av mig. dock inte när det gäller att jag ska göra något för nån, men det är alltid lika mysigt någon gör fint hemma, köper blommor och tänder ljus i hela lägenheten, precis som min älskade man gjorde för mig idag när jag kom hem från jobbet :-) inte nog med det så glömde jag nämna den stora godisskålen ....


vi har även precis ätit fläskfilé, potatisgratäng, sallad och tagit ett glas vin.

en ganska bra alla hjärtans dag med andra ord :-)

här kommer lite bilder från kvällen ..




          


.. nu ska jag kila iväg och mysa lite till :)

ha en fin alla hjärtans dag mina nära och kära!

Presentation


välkomna till lilla mig :-) nina, 22 år som sedan ca 2 år tillbaka bor i oslo med min pojkvän. jag bloggar om saker jag tycker om, inte vad andra gillar. här får ni chans att läsa om allt mellan himmel och jord. relationer, shopping, mode, skönhet, tankar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards